Zweten in Bangkok & Thaise (auch) Massage :) - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Tamara van der Meule - WaarBenJij.nu Zweten in Bangkok & Thaise (auch) Massage :) - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Tamara van der Meule - WaarBenJij.nu

Zweten in Bangkok & Thaise (auch) Massage :)

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

20 Mei 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Hallo allemaal!
De meesten weten al dat ik veilig ben aangekomen in Thailand. Tot nu toe bevalt het erg goed en we zijn druk bezig om de reis een beetje te plannen.
Wat me opvalt is dat het verkeer redelijk is, vriendelijke behulpzame mensen en het is niet zo smerig hier. ( maar wat wil je, ik ben in India geweest)

We zouden 2 nachten in Bangkok slapen, dit zijn er 3 geworden omdat er gewoon te veel te doen en te zien is. We zijn s'ochtends aangekomen, in 40 graden... Na een dutje zijn we met de Ferry over de rivier gegaan naar China Town. Op het dak van een duur hotel het uitzicht over de hele stad gezien. Lekker rond gelopen, kraampjes kijken met vooral eten en drinken.
Snachts koelt het af naar een heerlijk temperatuurtje van 35 graden,zucht!

De weekendmarkt Chatuchack is echt super groot, erg bekend en druk hier. We zagen enorm veel eten, souvenirs, maar ook naakte schildpadden, 1000 visjes in plastic zakjes, blauwe kreeften, puppy's, kuikentjes, kittens. Maar zelfs baby eekhoorns, de nageltjes worden geknipt en met een spuitje met melk gevoed. Echt zielig, ze kunnen soms niet eens lopen. Puur omdat Thaise mensen iets schattigs te verzorgen willen hebben...

Bij de bushalte vroeg een lokale Thai ons waar we heen moesten, een half uur later liepen we met haar over een grote markt om van alles te proberen. Verschillende vruchten, soort pannenkoekje enzo, bijna allemaal lekker. We liepen langs een park waar ze super fanatiek Aerobics aan het doen waren, ik vond het er echt te warm voor!
We wilden naar de bioscoop, maar na het eten was het al zo laat en we konden niemand vinden die wist waar we het over hadden. Niet iedereen spreekt hier goed engels.. Toen zijn we over de drukste toeristenstraat van Bangkok gelopen, niet erg boeiend, maar: Check!

Volgende ochtend vroeg opgestaan voor Thai Chi in het park, we zouden mee kunnen doen met een grote groep mensen. Staan we daar slaperig, zijn er 2 vrouwen Yoga aan het doen! Afknapperrr..
We hebben een aantal grote Wat's gezien (Tempels), erg mooi allemaal. Alleen de mooiste atractie hebben we gemist, het Grand Palace. Het is nogal streng daar, je mag er niet naar binnen met een 3kwarts broek. Ik speciaal die broek aan omdat knieen bedekt moeten zijn, mag het niet...

Smiddags ergens mijn hand laten lezen, was erg grappig. Klopte niet echt veel van, maar voor 3 euro, i dont care :p In een tempel heb ik een nummer getrokken, dit was 28 en voorspelde goede tijden voor mij haha, altijd fijn!

Via een groeps-tuc-tuc voor maar 10 cent zijn we bij de bios afgezet, film was zo'n 5 euro met popcorn en drinken erbij, dus de avond was weer gevuld!

Maandag ochtend zouden 10.000 monniken bij elkaar komen in een park in Bangkok, hiervoor bleven we een nacht langer. Komen we daar aan, 6 uur s' ochtends, geen monnik te bekennen! Aaarghh. Wij met lange broek naar Grand Palace, gesloten tot 10 uur! Aarhh. Toen op weg naar Kanchanaburi, waar we met een duits en italiaans stel samen op pad zijn geweest. Leuk stadje met een heavy history over de Bridge over the river Kwai. (check je geschiedenis boek)
Na een Thaise Massage (auch)!!!!! ben ik ff snel dit internet cafe in gedoken om wat van me te laten horen.

Tot nu toe ook nog steeds gezellig met Yvonne! Deze paar dagen zijn omgevlogen, ik wil nu al langer blijven dan 3 weken!!!

Groetjes, en foto's volgen :)

Tamara

• 20 Mei 2013 - 18:33

Pa En Ma:

wat een avonturen alweer geniet er maar lekker van

• 20 Mei 2013 - 18:58

Marc:

Top!! Ga je nu ook naar de Erawan Waterfalls? Probeer een dag eerder te gaan met overnachting in het park, echt de bom om daar voor de 1000den toeristen te zijn 's ochtends :)

• 27 Mei 2013 - 16:14

Tamara Van Der Meule:

Jaa, Erawan was erg mooi!!!!