Gewond, spookrijden en kippen-ingewanden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tamara van der Meule - WaarBenJij.nu Gewond, spookrijden en kippen-ingewanden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tamara van der Meule - WaarBenJij.nu

Gewond, spookrijden en kippen-ingewanden

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

27 Mei 2013 | Thailand, Chiang Mai

Jaah, het beloofd een blog te worden, aan de titel te lezen...

We kregen wat tips over uitjes, dus gingen we naar de Erawan waterval, erg mooi!! Gelukkig is het geen hoog-seizoen, was lekker rustig. Je kon er zwemmen, maar er zwemmen ook vissen van zo'n 20 cm in het water die allemaal zitten te wachten op jouw voetjes.. Ja, van die knabbelvisjes inderdaad. De glijbaan van een flinke rots was ook erg leuk, wat minder leuk dat ik uitgleed over een gladde steen en een gat in mijn knie kreeg.. Durfde geen hechting te halen!! Het is goed gekomen hoor! Ik liep gewoon door haha.

Thaise mensen overdrijven graag, dus we waren benieuwd naar wat de APEN-stad Lop Buri zou zijn... Nou, we hebben het geweten! Overal apen! Mensen lopen gewoon met een stok, bezem of kattepult over straat haha. Wel konden we met aapjes op de foto op hun verzamel plek bij een tempel, erg schattige aapjes! Onze chinese vriendin (die we ontmoet hebben op een bootreisje dag ervoor) liet ons thais drinken & eten. Dat wilt zeggen, drinken uit een boterhamzakje met ijs en een rietje(erg lekker), en voor eten kippenlever op een stokje van de bbq (probeer deze NOOIT)
De trein had maar 3 uur vertraging, dus we hebben het hele stadje 2 keer gezien.

Na de nachtbus (tevens ook geen aanrader) zijn we in Chiang Mai aangekomen, erg leuk stadje waar veel te doen is. We hebben meteen de Zip-line geregeld en uur erna gegaan. We vlogen door het regenwoud als een stel apen! Erg leuk om te doen.
2daagse trekking geboekt, in een jeep gepropt met 4 canadesen, 1 ierse jongen, 1 duitser, 1 rus 2 zwitserse word je afgedropt bij een vlindertuin, daarna bij een olifanten-farm. Er zat een tripje bij naar een Long Neck dorpje, wat er op neer kwam dat er een hele rij verkoop kraampjes stonden, waar mensen zaten met ringen om hun nek.. Gaaap..
De trekking zelf was wel gaaf, flink stuk omhoog gelopen, zo'n 3 uur. Goede voornemens komen weer naar boven.. In het berg dorpje konden we wat rondkijken, we zagen hoe iemand op zijn veranda een kip aan het plukken was, heerlijk! Overal liepen kippen, honden, kinderen, varkens, erg leuk! In de bamboe hut mochten we slapen die nacht, na toegezongen te zijn door alle suuper schattige dorpskindjes.
Na 2 uur naar beneden te zijn gelopen (arme knie) gingen we white-water-raften. Met super laag water is dit wat lachwekkend, maar was erg leuk om te doen! Daarna stapten we over op een bamboe-vlot die ik nog ff kon besturen :P Hij zonk alleen bijna haha.
De zondagmarkt in Chiang Mai is nogal een happening, we hebben van alles en nog wat gekocht, backpack is meteen 2 kilo zwaarder. Wij trouwens ook! Erg lekker eten in alle kraampjes. Ik durfde na veeeel aanmoediging van Yvonne toch een krekel te proberen.. (ik zeg niks)

Bij Tiger Kingdom konden we in een hok met de tijgers! We konden met ze op de foto en ze aaien, 5 minuten verderop zat de Cobra show, waar ik een slang een schattig kusje heb gegeven :P Ook zaten er ineens 2 schorpioenen op mijn schouders, daar werd ik minder blij van... Nogal een ervaring dus!

We hebben hier een fiets gehuurd om naar een marktje te gaan ( en de Mac) maar zijn compleet verkeerd gefietst. Ineens reden we tegen het verkeer in, op de fiets, zonder licht, op de snelweg! WTF!
Maar zo te lezen heb ik het weer overleefd!!

Eerste foto's op facebook :D :D

Groetjesss xxx

• 27 Mei 2013 - 17:56

Sanne:

Weer een hele belevenis zo te lezen!! Wel genoeg immodium tabletjes, desinfecterende handgel en cola mee? ;)

• 27 Mei 2013 - 18:10

Tamara:

Ja Sanne, kilo's! Had ook zetpillen, maar die zijn gesmolten...

• 27 Mei 2013 - 18:10

Tamara:

Ja Sanne, kilo's! Had ook zetpillen, maar die zijn gesmolten...

• 27 Mei 2013 - 22:36

Pa En Ma:

het is goed dat we er niet bij zijn brrrrrr wat een avonturen beleef je weer.
    geniet er nog maar lekker van

• 03 Juni 2013 - 09:45

Marc:

Foto's zijn leuk!! Ik zit weer jaloers achter mijn computer, leuk om te lezen!!!