Welkom in Sri Lanka! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Tamara van der Meule - WaarBenJij.nu Welkom in Sri Lanka! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Tamara van der Meule - WaarBenJij.nu

Welkom in Sri Lanka!

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

15 Juli 2012 | Sri Lanka, Negombo

Hallo allemaal!

Eerste berichtje uit het verre & warme Sri Lanka!
Voor iedereen die het nog niet wist, dit word een reis van 4 weken en dit keer met mijn broer :D

Gelukkig heeft mijn vader ons weggebracht naar Brussel, vanaf hier vlogen we naar Doha in Qatar (je weet wel, dicht bij Saudi Arabie). Schaam je niet, ik heb het ook opgezocht op google maps! Dit was zo'n 6 uur vliegen. We hadden geen tijd te verliezen op de luchthaven, het vliegtuig was al gereed voor instappen. We zijn dus zo'n 30 minuten in Qatar geweest haha. In het vliegtuig zat ik naast een Sri-lankaan (??) Hij deelde iedereen snoepjes uit en kauwgom, als ontbijt zat hij nootjes te eten, die hij ook met mij wilde delen. Gelukkig heb ik goed te eten gehad tijdens de reis, dus voor mij geen pistash nootjes. Wat iedereen ook zegt over het eten aan boord van een vliegtuig, YUMMIE!!!! Qatar airways heeft het goed gedaan.
Had ik nou maar wat minder gegeten en wat meer geslapen, dit ging namelijk voor geen meter. Bij aankomst in ons eerste hotel (nouja, strandtent met een paar hutjes) zijn we dus ff neergestort en hebben paar uurtjes bijgeslapen.
Het strand ziet er minder mooi uit dan ik dacht, flink vervuild en erg hoge golven. Ook zie je niemand zwemmen, terwijl het wel zaterdag was en er een hoop ventjes cricket aan het spelen waren op het strand. Het schijnt er aan te liggen dat dit de west-kust is, later in het oosten zal het mooier zijn word ons beloofd door de Lonely Planet.
We lopen een rondje door het stadje, wat niet erg groot is. We zien een hoop mensen onze richting lopen in mooie witte kleding, we besluiten dat ze zo gekleed zijn omdat ze naar een bruiloft gaan, ze zien er ook erg vrolijk uit. Vervolgens lopen we langs een begraafplaats waar al die mensen vandaan kwamen.. Ze hebben net afscheid genomen van een familielid met een kampvuur, vandaar dat we het verschil niet zien tussen rouw-kleding en trouw-kleding. Allebei een feestelijke gebeurtenis in het hindoeisme.

S'avonds in de strandtent eten we een heerlijke sri-lankaanse curry, flink gekruid maar ik kan onderhand wel wat hebben. Dit diner kostte ons 1,50. De volgende ochtend kost het ontbijt ons meer dan 2 euro... Vreemde verhouding..

Vandaag zijn we naar de kanalen geweest met een bootje, dit is door de nederlanders gemaakt zo'n 300 jaar geleden. De gids laat ons verschillende mooie vogels zien, (ibis, ijsvogel, ooievaar) maar ook veel varanen die rondzwemmen of op een boomstronk zitten te wachten tot er een visje voorbij zwemt. Hij zegt met de uitleg dat 'opa-opa' het kanaal heeft gegraven. Blijkbaar heeft hij meer Nederlanders aan boord gehad van zijn bootje haha. We komen ook bij een afsluit-dijk die ook weer 'opa-opa' heeft gemaakt.

Ik krijg van de tax-chauffer een kokosnoot te drinken en eten. Deze zijn best lekker hoor, ook al vind Jeffrey van niet!
We hebben voor 8 euro een full-body massage genomen, heeerlijk ontspannend!
Toen werd het tijd om een internet cafeetje op te zoeken, vanmiddag was er storing maar nu gelukkig niet. Nu is iedereen in Nederland weer op de hoogte. Ik hoop voor jullie dat het wat beter weer word daar, hier is het heerlijk!

Groetjes,

Tamara

• 15 Juli 2012 - 19:49

YVONNE En Han:

hoi meis,

Wat een verhaal weer. Heerlijk om te lezen! Meid geniet er met volle teugen van. Je zit warmer dan hier in het koude kille nederland.
    Veel liefs, dikke kus Yvonne en Han xxx

• 15 Juli 2012 - 20:53

Pa, Ma En Sharon:

hey tam en jef heb net jef zijn bericht gelezen en nu komt die van jou binnen das erg leuk. ik wil jef bellen maar die heeft geen telefoon. kun je zijn mailadres doorwappen of het telefoonnummer van zij moeder. heel veel plezier

• 16 Juli 2012 - 10:02

Marc:

Klinkt goed meid!!
    Eten klinkt in ieder geval goed, en het eerste feestje ook weer meegepikt (crematie als feest dan he) ;)

Ben zelf ook weer op reis, laat gerust ook wat achter op mijn site :)

Liefs, Marc

• 16 Juli 2012 - 13:49

Marian:

Geniet daar maar hier is het herfst regen regen en nog eens regen.
    groetjes Marian

• 16 Juli 2012 - 17:50

Sanne:

Hee Tam!

Wat begint de reis weer goed ;)
    Geniet ervan en hoop nog spannende verhalen van je te horen!

Liefs Sanne