Hello, whats you're name??? - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Tamara van der Meule - WaarBenJij.nu Hello, whats you're name??? - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Tamara van der Meule - WaarBenJij.nu

Hello, whats you're name???

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

20 Juli 2012 | Sri Lanka, Anuradhapura

Hi allemaal,

weer paar dagen verder en weer een hoop gezien en beleefd.
We zijn met de bus gereist richting het midden van het eiland. Niet elk guest house heeft warm water, maar met dit weer is lauw water al goed genoeg. De grot tempels van Dambulla waren prachtig, verder is er in die 'o zo geweldige stad' niet veel te beleven. We liepen uit verveling een rondje, kom je op een grote handelsmarkt terecht. Wat hebben we in Nederland maar weinig soorten fruit! Hier zie ik allemaal gekke kleuren, vormen en van alles. In Dambulla is geen enkel restaurant, dus hebben we bij zo'n armoedig eet-tentje moeten eten. (bidden dat ik niet ziek werd) We vroegen aan een duits meisje wat ze hier de hele dag doet. Daar kon ze ons geen goed antwoord op geven, net als de vraag wat er hier te zien is. Ze woont er nu een jaar, want is met een sri-lankaan verloofd. Wat hij voor werk doet?? Ja, daar kon ze niet echt antwoord op geven. Leek wel zo'n dom meisje uit 'Grenzeloos verliefd'. Ze wilt een guest house opzetten, ze had wel land maar geen geld. Gelukkig zijn er nog maar 3000 lege guest houses. Degene waar wij zaten waren blij met ons! Van ons geld konden ze cement kopen en begonnen meteen aan de uitbreiding van een badkamer haha.
We zijn (helaas) naar Sigiiya geweest, een bekende rots hier, afbeelding staat op de briefjes van 2000. We klommen zo'n uur naar boven en op het eind moesten we een soort imker-overall aan omdat er wespen nesten zaten. Bloedheet in zo'n ding! Ook door die wespen konden we de grot niet in waar supermooie muurtekeningen staan... Helaas..
Op de terugweg zien we bijna een puppy overreden worden, het ging gelukkig net goed!
Nu zitten we in Anura-dhapura. Ik kan het ondertussen uitspreken! Toen ik de bus wilde pakken en vroeg of we die bus moesten hebben naar die plek, lachten ze me allemaal uit, heel vreemd :P Misschien ligt het aan de uitspraak... We hebben een dagtrip gemaakt naar Mihintale, erg klein plaatsje maar met veel ruines. De bus was lekker goedkoop en het is toch altijd wel grappig met die locals. Het valt me op dat ze veel meer lachen dan in India. Bij de ruines moesten we, uiteraard, veel trappen lopen om alles te zien. zo'n 5 mensen wilden een praatje met ons maken, met als doel onze gids te zijn, pff, vermoeiend! Later waren een 3 jongens die naar die plek gingen om met toeristen op de foto te gaan! Dat was dan wel weer grappig. Iedereen zei tegen ons dat we daar heen moesten gaan in de ochtend of de na-middag. Het was niet zo grappig dat we daar waren om 12 uur in de middag... De temperaturen kloppen hier gewoon niet! Op internet staat 29 maar dat is het om 10 uur s'avonds nog! Dus overdag gaat het bijna richting de 40 graden.
Het is leuk om hier rond te lopen, je ziet honden en katten, veel apen, hagedissen, eekhoorns, een slangetje, vleermuizen en van alles!
Tijdens de terugweg zien we de nursing-school. Tegenover zit het 'practice hospital'. We bedachten dat dat voor de arme mensen is, als proefpersoon. Saonvds hebben we een gesprek met familie van de hotel-baas, die zegt dat dat op die manier gaat!
We moeten hier wel super lang op ons eten wachten, dit guest house heeft 6 kamers en een kantoor (daar zit ik nu :P). Wij bestelden samen met 1 Israelier. Een uur later komt een australisch koppel bij ons zitten en willen ook eten. Nog een uur later komt het eten voor 5 mensen totaal op tafel. Erg gezellig natuurlijk en supervers uit de tuin. Wat voor groente het is?? Daar kom je nooit achter haha, het was wel lekker!

Hier in Anuradhapura moet je in het oude centrum een ticket kopen van 25 dollar om alles te bezichtigen. De tuc-tuc chauffeur weet precies de weg om die te omzeilen. Dus we zijn vandaag via bos- zand paadjes naar tempels gereden en via de achteringang naar binnen gegaan haha. Alle kindjes lopen op een rij om bloemetjes te offeren aan Buddha, heel schattig. Later werden we omringd door zo'n 15 kinderen die ons helemaal interessant vonden. Hello, whats you're name?? Dit werd zo'n 50 keer gevraagd, de enige regel engels die ze kunnen. Ze moesten ook allemal mijn hand schudden, en toen nog een keer haha. Ze staan ook allemaal op de foto!
Over foto's gesproken, dat duurt nog even, want deze computer kan het NET aan dat ik hier wat zit te typen...

Volgende planning is naar het noorden te gaan, we hebben nagevraagd of het veilig is, dus het komt helemaal goed! We ontbijten met ananas of cake en lunchen met koekjes en fruit, iedereen lacht en de mensen zijn super!
Tot nu toe geweldig :D

• 20 Juli 2012 - 10:56

Han En Yvonne:

Hoi Meis, ik ben nu bij Han en lees het verslag even voor. Wat maken jullie toch leuke dingen mee. Ben wel een beetje jaloers hoor! En je schrijft zo leuk joh! We zijn ook erg benieuwd naar de foto's. Maar dat komt wel. Heel veel plezier met de volgende trip. Veel liefs en een dikke kus van ons xxxx

• 20 Juli 2012 - 11:13

Pa En Ma :

geweldig wat een ervaringen doen jullie op geniet er lekker van

• 20 Juli 2012 - 20:34

Demi:

hooi tamara
    wat een superleuk verslag.
    wat maak je veel leuken dingen mee.
    we wensen je nog veel plezier met je broer samen.
    liefs van ons

• 27 Juli 2012 - 00:01

Ineke:

Lieve tamara en Jeffrey
    Goh wat een leuk verslag weer ben wel wat later met reageren maar ja dat maakt ook niet uit ik geniet van je reisverslag
    en wens je nog veel leuke dagen daar in Sri Lanka
    Veel liefs Ineke